Tags

, , ,

או: ממשק הניהול של וורדפרס.קום מתחדש ומשתכלל

התיישבתי הבוקר אל מול המחשב במטרה להמשיך בחיפוש אחר תבנית מנצחת לאתר חדש שאני בונה ולהפתעתי גיליתי כי בזמן שישנתי … וורדפרס.קום התחדשו ושיכללו את ממשק הניהול שלהם:

עד היום, כשהייתי ניגשת לעמוד ערכות העיצוב לחפש אחר תבנית מתאימה לאתר, הייתי מקבלת רשימת תבניות כשמתחת לתמונת התבנית היו מופיעות לי שלוש אפשרויות:
הפעלה (או – רכוש, במידה וזו תבנית פרימיום)
תצוגה (או תצוגה מקדימה, לא זוכרת את המינוח המדויק)
ופרטים.

אם הייתי רוצה לבדוק איך יראה האתר אותו אני בונה בתבנית המבוקשת, הייתי פותחת את אפשרות התצוגה בחלון נפרד ומקבלת תצוגה מקדימה שבאה להמחיש לי איך יראה האתר שלי אם אבחר להפעיל אותו באותה התבנית.
הבעיה היתה שמצב זה של תצוגה מקדימה הפעיל את האתר במאין מצב של איפוס הגדרות בו מיקומי הוידג’טים התאפסו והופיעו לא במקומות בהם בחרתי, שם האתר חזר להופיע גם אם בחרתי שלא, תמונת הרקע או צבע הרקע בהם בחרתי לא הוצגו וכן הלאה…  ועל סמך תצוגה זו הייתי צריכה להחליט האם תבנית זו מתאימה לי או לא. מה שגרר הרבה שעות של ניסוי, תהייה, וטעיה, תוך הפעלת לא מעט תבניות שהיה נדמה לי כי אולי ישרתו נכון את האתר שלי.

לכן כל כך שמחתי למצוא הבוקר את החידוש המרענן שרקחו לנו בוורדרפרס.קום: 

מהיום תחת תמונת התבנית, במקום אפשרות התצוגה המקדימה, מופיעה אפשרות ה Customize
(נכון ל 22.5 הוחלף שמה חזרה לתצוגה מקדימה)

לחיצה עליה ונפתח לנו חלון התצוגה המקדימה אותו אנו מכירים, כשלצידו מופיע חלון הניהול החדש ובו שלל הפתעות:
 

 שם ותיאור האתר מאפשרים לנו בדיוק כפי שמשתמע – להוסיף לשנות או למחוק את אותם הקיימים לנו

תמונת כותרת מאפשרת לנו לשלוט בתצוגת טקסט הכותרת, כולל צבע הטקסט, להגדיר את תמונת הכותרת הרצויה ואם זו תמונה אותה נרצה להעלות מהמחשב ניתן לעשות זאת על ידי גרירה פשוטה של הקובץ אל תוך שדה התמונה
 

בדרך דומה מתנהג גם מתחם הרקע 
 

הבא בתור מאפשר לנו לשלוט איזה תפריט ניווט יופיע 
 

ואחרון חביב – האפשרות לקבוע מה יופיע בעמוד הראשי ואיזה מהעמודים יכיל את רשימת הרשומות שלנו, כשבתחתיתו, לאחר שהגדרנו כל מה שרצינו והחלטנו כי אכן זו התבנית בה אנו מעונינים – מופיע כפתור הפעולה: שמור והפעל (או – שמור ורכוש)
 

רוצה לומר: מעודד לראות כי בוורדפרס.קום משקיעים ועומלים בכדי להשתכלל  ולהגיש לנו חווית משתמש ראויה. נסו ותהנו ! 

תוספת מאוחרת:  
ואם עניין אותכם כל זה שקרה בזמן שישנתי יש בהחלט מצב שיעניין אותכם גם מה שפורסם בזמן שהתעוררתי על ידי Jane Wells לחדשות וורדפס.קום  – look before you leap.